Accepto
Aquest web utilitza la cookie _ga propietat de Google Analytics, persistent durant 2 anys, per habilitar la funció de control de visites úniques amb la finalitat de facilitar-li la navegació pel lloc web.
Si continua navegant considerem que està d'acord amb el seu ús. Podrà revocar el consentiment i obtenir més informació consultant la nostra Política de cookies
Tornar
Premsa on line

Surt el nou butlletí de CiU

Coincidint amb les festes nadalenques, el Grup Municipal de CiU a l’Ajuntament de Vilaplana ha publicat un nou butlletí, amb el qual analitza les actuacions de l’actual equip de govern i, tot ironitzant, les compara amb les de l’anterior legislatura:


”JA ARRIBA NADAL”

“Ja arriba Nadal i estem esperant què presidirà i ens il.luminarà a la plaça. Fa 3 anys, l’any de la nevada un arbre va tornar guarnir la plaça, era un arbre amb base de ferro i amb rames d’avet, només calia permís per podar algunes rames. L’any passat, de la ma de l’actual equip de govern, es va canviar per un avet de cap a peus. La veritat, no ho entenem, per molt que es digui que prové d’una zona on s’havia d’aclarir i que hauria estat el seu fi, que hi ha de la responsabilitat de l’Ajuntament a ser reflex d’una actitud cívica respecte la nostra natura?

LA PLAÇA DE LA RIBA

Estem realment contents de l’acollida que ha tingut la plaça entre els vilatans. Aquest estiu l’hem vist plena de nens, pares i avis que disfrutaven d’aquest espai de trobada. Ens omple de goig l’admiració que provoca entre els comensals de ca la Peirona i cada vegada que veiem que tot passejant la gent porta als amics i parents a donar una tomb per la plaça.

Queden enrera els sarcasmes, les crítiques i els escrits al diari i estem contents d’haver continuat el projecte i no escoltar les veus que demanaven a crits que enderroquéssim aquell ciment vergonyós.

ELS CONTENEDORS I LES PLANTES VOLADORS

Sembla el títol d’un conte, però més aviat va ser una pesadesa. Aquesta és una millora considerable que s’ha notat al poble des de l’entrada del nou Ajuntament, els contenidors ja no volen pel pont de Mallafré avall, ni les plantes de les jardineres són arrencades vilment.

El curiós és que l’Ajuntament no ha calgut que fes res per evitar-ho, potser es que la “els canalla” que ho feien per fi han crescut.

EL TEMA ECONÒMIC

Pressupost municipal: Com a mínim, els últims 4 anys que l’actual equip de govern va ser a l’oposició no van aprovar el pressupost municipal al.legant que no es destinava el 0,7% per desenvolupament i cooperació. Un cop arribats al govern, no s’han recordat d’aquesta xifra i s’ha aprovat els pressupostos. Incoherència...

Les subvencions obtingudes: Aquest és un dels punts negres en l’actual equip de govern. Els volum de subvencions obtingudes respecte altres anys deixa molt que desitjar. El problema resideix en que si no en demanes no t’en donen. Ja sabem que costa feina i temps anar a buscar diners per l’Ajuntament fora dels ordinaris però per una Ajuntament com el nostre amb un pressupost reduït, ens permetien fer actuacions extres i sense apujar impostos.

Tan mateix l’actual equip de govern a renunciat a la subvenció de 9.000 € aconseguida per l’anterior equip, per tal d’ampliar el consultori mèdic amb un pressupost de 12.000€.

En la linea de subvencions de la Diputació, cal remarcar que l’Ajuntament de Vilaplana no s’ha acollit a la subvenció que aquesta a tret per posar el gas canalitzat en els municipis petits.

D’altre banda vam obtenir una subvenció pel Telecentre, que era per instal•lar una xarxa de connexió a internet a traves d’una antena municipal, que donaria servei a tot el poble. Ens havien concedit 40.000€ (10.000€ per cada poble del grup del Telecentre), l’actual equip ha preferit utilitzar-los per comprar ordinadors nous per l’Ajuntament.

Les ordenances fiscals o sigui el que pagarem l’any vinent: Al ple del dia 28 de setembre en van aprovar amb els únics vots de l’equip de govern. Nosaltres ens hi vam oposar ja que l’IBI de rústica s’ha augmentat un 25% i no hi estem d’acord perquè l’Ajuntament sempre ha tingut un tracte de favor amb l’agricultura del poble i que si ho conten bé a l’Ajuntament li suposa una recaptació entre 150€ i 300 € extres que no els trauran de cap problema però que ens hi afegeix als pagesos.

Una altre cosa que s’havia aconseguit amb el baix preu de l’impost de vehicles és que una empresa de fora hagués matriculat uns100 cotxes a Vilaplana, nosaltres en gaudíem dels impostos però no de les molèsties. Amb l’augment d’aquesta taxa, aquesta empresa va deixar Vilaplana. Ara caldrà fer balanç i posar damunt de la taula si econòmicament va valer la pena augmentar aquest impost. Creiem que els únics que hi hem sortint perden és el poble, potser recaptarem el mateix però ara paguem més nosaltres.

També és vergonyós que l’augment que ha patit el manteniment del nínxol municipal i el servei d’enterrament. Aquests augments del 50% en un any és massa fort.

Som conscients, perquè hem gestionat l’Ajuntament, que tot és més car del que paguem però es pot arribar a final d’any bé, i aquest era un dels privilegis de viure en un poble, l’Ajuntament es sacrificava per fer més fàcil i econòmica la vida dels vilatans.

Concepte -- Valor en euros -- Valor en pessetes Increment
---------------------any 2004-any 2005 /any 2004-any 2005


Impost sobre rústica 0,40 - 0,50 -- 67 - 83 - 25%
Impost sobre urbana 0,50 0,60 83 100 20%
Taxa del cementiri municipal: nínxol 4 6,5 665 1.081 62 %
panteons 9,5 10 1.580 1.663 5 %
Enterrament complert 504 519 83.858 86.354 3 %
Enterrament simple 125 296 20.798 49.250 136 %
Escombraries 78,34 87,69 13.034 14.590 12 %


RECULL DE PREMSA

“UV-ERC dona explicacions els veïns”. (Lo Pedrís on-line 24/3/03)

El grup UV-ERC explica als veïns que van donar suport a les al.legacions presentades pel grup al pla urbanístic la carta enviada per l'Alcalde amb l'escrit que s'adjunta:


”Aquest dies heu rebut una carta de l’Alcalde de Vilaplana en la que diu que no compren el recolzament donat amb les signatures a les al.legacions presentades per Units per Vilaplana-ERC-Acord Municipal al pla urbanístic de Vilaplana quan en l’aprovació inicial vàrem votar a favor i no vàrem presentar-hi cap al.legació. (...) L'aprovació inicial es el principi d'un llarg procés administratiu per la tramitació del pla que culmina en l'aprovació definitiva, que es on realment s'ha d'aprovar el pla urbanístic. Per tant, en l’aprovació inicial del pla urbanístic el passat 5 de desembre de 2002 hi vam votar a favor perquè estàvem realitzant l’estudi del projecte i per responsabilitat en no malbaratar tres anys de treball dels tècnics i els costos que han suposat. (...) I a l’espera de que s’hagi aclarit aquest tema, quedem a la vostra disposició per a qualsevol dubte que tingueu
Agrair la paciència dispensada i que estem segurs ens portarà a assolir els millors desitjós, atentament.
Tomàs Bigorra i Munté / Ricard Llauradó i Pellicé / Jaume Cabré i Salva

Ara que ja han passat 21 mesos d’aquesta opinió al Pedrís, i al desembre de finalitza la pròrroga que van demanar per presentar el seu nou pla urbanístic. L’expedient encara continua i no sabem quan s’acabarà. Ben bé no sabem on queden les seves paraules “no malbaratar tres anys de treball dels tècnics i els costos que han suposat” s’han fet fum i a més a més no es pot continuar amb les llicències municipals suspeses, amb el conseqüent problema que comporta en cas de sol.licitud de llicencies en els llocs afectats per el pla Urbanistic.

Vilaplana segons l’última revisió és dels únics pobles que no ha augmentat de població , sense poder fer nous habitatges, ben segur que les estadístiques no milloraran.


“Els carrers que ens mereixem” (El Pedrís on-line)


”Tots els projectes urbanístics, i especialment els públics, han de tenir un màxim respecte per aquells elements patrimonials, ja siguin arquitectònics, artístics o culturals que són singulars, donen qualitat i identitat al poble…” (…)“L’objectiu final ha de ser tenir un poble que mira al futur amb renovades il.lusions però que respecta el passat com a símbol de cultura i de civilització. Tenir un poble del qual sentir-nos orgullosos i que ens agradi ensenyar-lo.” Terrasud

“En cada cosa que es fa, guanyem ciment i perdem valor” (El Pedrís on-line)
“No es pot baixar la guàrdia. Quan no hi ha consciència del valor de les coses és molt difícil fer-les respectar. A TERRASUD hem intentat sempre vetllar pel manteniment, la protecció i la valorització del patrimoni de tots.”
“Si teniu manera d’influir en els responsables actuals de l’Ajuntament de Vilaplana, feu-ho, les generacions que vénen us ho agrairan”. Terrasud

Només i hi afegiríem: carrers i PLACES. No ens sentim orgullosos i no ens agrada ensenyar la plaça Catalunya. Han abaixat la guàrdia? Tampoc no han influït en els responsables actuals de l’equip de Govern?
Volem denunciar l’actitud altiva de l’actual equip municipal, que no van demanar assessorament ni es van mirar el mapa dels serveis de clavegueres i aigua i això va ocasionar moltes molèsties als veïns. Aquesta vegada no va aixecar tanta pols com s’hauria pogut esperar, però és clar, a diferència de les obres del carrer i de la plaça de la Riba, ningú no va tenir una necessitat imperiosa de passar de passar per nassos perquè havia d’anar a omplir la bota d’aigua per ensofatar, ni va ser imprescindible anar als tallers, trossos i garatges. Per fi el veïnat a entès que totes les obres comporten molèsties i inconvenients o porter el color dels que manen els hi va atenuar el seu nivell de tolerància..

Es va modificar el projecte inicial en el que s’havia de fer un paviment com el del carrer de la Plaça de la Riba, combinant paviment imprès amb un dibuix amb adoquins. Segur que no hauria estat a gust de tothom, però de ben segur ningú no s’hauria avergonyit de l’obra.


“UV-ERC LAMENTA QUE L’ALCALDE DE VILAPLANA POSI COM A EXCUSA EL TEMPS DISPONIBLE DELS FUNCIONARIS PER LIMITAR EL DRET D’ACCÉS A LA INFORMACIÓ DELS REGIDORS DE L’AJUNTAMENT” (Lo Pedrís on –line) 15-1-2003
Els Grup Municipal Units per Vilaplana-ERC vol posar les coses al seu lloc després de les declaracions que l’alcalde Eduard Bonet ha manifestat intentant justificar l’obstrucció que practica l’equip de govern al dret que tenen la resta de regidors municipals d’accedir a la informació. Precisament per defensar-se de les limitacions de l’accés a la informació municipal que pateixen, els tres regidors del Grup Municipal UV-ERC han presentat fa pocs dies una queixa al Síndic de Greuges (...)La Llei municipal i de règim local de Catalunya estableix la garantia legal, per a qualsevol regidor, del lliure accés a la informació municipal que es tractarà en un Ple, i que li hauran de facilitar directament els serveis de la corporació.


No ens cal anar al síndic ni sortir al diari, però si deixem aquí escrit que aquesta legislatura s’han reduït els plens municipals de 1 cada mes a 1 cada 2 mesos i que s’arriba a molts plens sense la informació a disposició de l’oposició, tal com ells denunciaven en aquests escrits. Ara que fem , ho denunciem? Tornarem a sortir als mitjans com un poble que sempre es baralla?...

PILONES I CANVIS DE SENTITS

Sobre aquests tres temes podríem omplir pàgines amb el recull de premsa. Però que ha passat? Ja es podrien haver tret els cartells de direcció única i ja s’haurien pogut treure totes les pilones.

Resulta que ara van posant més jardineres, potser la idea no era tant dolenta.

I per finalitzar...

FELICITATS AL SR. TOMÀS BIGORRA

Des del nostre grup volem felicitar al Tomàs pel seu nomenament com a Diputat de la Diputació de Tarragona. Ens omple d’orgull tenir un Vilaplanenc a Tarragona i estem segurs que Vilaplana en podrà gaudir.

TOBOGANS NOUS A LA ZONA DE LLEURE DEL PATI DE LES ESCOLES

També volem felicitar a tot l’equip de govern per la instal.lació del nou parc infantil a la zona de lleure del pati de les escoles. Segur que els nens el disfrutaran molt.

Diputació. Al nostre objectiu hauria sigut que el financessin les entitats de crèdit, o esperar que en el criteri encetat per la Diputació de millorar el serveis i les condicions de vida dels pobles patis, tragués una subvenció per els parcs infantils.

US DESITGEN UN BON NADAL I BONES FESTES I UN ANY NOU PLE D’IL.LUSIONS.



Raquel Virgili

Butlletí Informatiu CiU, 23-12-2004




+ Publicar el meu comentari
Cercar
Publicitat
Opinio online
comentaris Comentaris recents
Pitxi

Jóvens de Vilaplana

Crec que feia temps que no sorgia un grup de joves tan dinàmic, participatiu i que vetlli tant pels interessos de tota la nostra...

Josep Maria Garcia Abelló

Sobre els Bolets

Per a tots els afeccionats als bolets i a la bona literatura, els recomano aquest article de Mariona Quadrada sobre les espècies...

Josep Bigorra

Felicitats al Grup de jóvens

Sempre he trobat molt poc graciós això d'escriure en anònim, així que no costa res donar la cara. Les coses clares, des del primer...

Un Que Contrasta Les Notícies

Felicitats al Grup de jóvens

Ahir, tot molt bé, però no pengen tantes medalles. M'ha arribat de fons oficials que l'alcalde i demés perslonal de l'ajuntamen,t a...

Miguel y Espe

El títol, posa-li tu

Moltes felicitats pel vostre bon fer en aquest meravellós *rinconcito* on amb tant afecte se'ns tracta i se'ns alimenta. Una abraçada

Albert Aragonès

Poema de Festa Major: l'envelat d’Oleguer Huguet

Gràcies per l'elogi, Pitxi. Trobo que el format web d'aqueixa mena de treballs és ideal i és millor que reserveu el paper per als...

Pitxi

Poema de Festa Major: l'envelat d’Oleguer Huguet

A nivell de vàlua filològica, sens dubte, és un dels millors articles que s'ha publicat a Lo Pedris des de que al 2000 va sorgir a la...

Eladi Huguet Salvat

La cançó del vell Cabrés

Com podreu veure l'últim alcalde que signa el manifest és el de Vilaplana, l'amic Tomas Bigorra.

Albert Aragonès

Poema de Festa Major: l'envelat d’Oleguer Huguet

Prova de posar-te en contacte amb l'editorial: http://www.pragmaedicions.com/

Josep Ma.Fernando Villasevil Escofet

Poema de Festa Major: l'envelat d’Oleguer Huguet

Me encantaria moltissim poguer adquirir el llibre Flames de Teia (Jaume Marine) no se a quina botiga a on ho puc trovarlo. Visc a Londres...

Eduard (lamussara.org)

El Senglar (II part)

Una molt bona iniciativa!! Esperem que el temps acompanyi.

Jaume Queralt

El cultiu casolà de la gírgola (II Part)

Veure el video de Jaume Queralt

Joan Mº Rius Serra

L'optimisme com a virtut

Benvolguts, com a descendent de La Mussara ( des de 1694 ) m’agradaria saber si hi ha alguna recerca feta, referent a la població...

Sergi

Apunts sobre el teatre

Pregunto,,,,,,,,,,¿¿¿¿¿¿¿ a dia d'avui 20 de juny del 2009, s'ha fet alguna cosa????, perque la conexiò que continuem tenin tots...

Salvador Juanpere

Han de passar vint dies

Estimat Eladi: T’agraeixo el comentari aquest de l’acte de presentació del llibre al Centre d’Art Santa Mònica d’ahir, i...

Eladi Huguet Salvat

De llibres

Salvador et felicito. El teu enginy no para. Sempre tens la motivació necessària i adequada. És veu palesament que has...

Raquel

El carrer de la fe

Ja veig que m'hauré de tornar a donar d'alta al FaceBoock... Gràcies, sergi.

Raquel

Lo català de Vilaplana: l'article definit LO [lu] (1)

Sembla que ja ha començat la campanya electoral per les europees, encara que sigui de manera soterrada...

Eladi Huguet Salvat

L'optimisme com a virtut

Hola Sergi: Magnífic el blog de La Mussara. He de fer-te unes petites observacions. L'oncle Ambròs es deia AGUSTENCH i HUGUET i es...

Eladi Huguet Salvat

Contes reciclats

La iniciativa portada a terme per l'Ajuntament de Vilaplana de donar vida i color al poble de La Mussara, no d'un simple llogaret,...

Raquel

L'equip de govern diu no a la dimissió del subdelegat

Coincideixo totalment amb el comentari anterior.

elsemanaldetarragona

Lo català de Vilaplana: l'article definit LO [lu] (1)

me parece muy bien esa propuesta. ¿porque no hacen ustedes lo mismo en el gobierno tripartito de la generalitat de catalunya?

Eduard

Exposició sobre el poema d’Eduardo Galeano “Los Nadies”

Fa una mica de "cosa" això d'opinar així en públic, però suposo que és cosa de la primera vegada només. Per la meva part espero...

Eduard

L'equip de govern diu no a la dimissió del subdelegat

Trobo una gran idea la col·locació de tots els rètols que esmenteu, com homenatge a la gent que hi va viure i per preservar la...

Raquel

Presentació de l'agenda llatinoamericana i mundial 2001

Docns mira, ara sí que no estem gaire d'acord. Trobo que l'insult és una cosa totalment innecessària, que diu molt poc a favor de qui...

Articles recents
Passatemps, Portada

Passatemps 104: Mundial de futbol 2026

Aquest estiu segur que molta gent el passarà enganxat a la tele mirant...
Què passa, Notícies, Portada

PULSÃ'METRE 104

PUJA L'arrencada DEL VOL A Vilaplana, enguany i per primer cop hem viscut...
Recerca, Tradicions, Portada

CURIOSITATS

Avui us explicaré unes curiositats recollides després d’una visita a la...
Recerca, Cuina, Portada

COCA DE REVETLLA O DE FESTA

COCA DE SANT JOAN  És una coca que es pot fer tot l’any. Aquesta recepta...
Què passa, Activitats, Notícies, Portada

RÀDIO MANDRA

M'ha fet molta il·lusió saber que l'amic Jesús Asbert —el...
Entitats, Jubilats, Portada

BERENAR DE PRIMAVERA

El diumenge 19 d’abril l’associació de Jubilats de Vilaplana vàrem...
Entitats, Jubilats, Portada

VISITA CULTURAL A L’ARBOÇ

El passat dia 26 de maig i organitzat per Consell Consultiu de la gent gran del Baix Camp, vam...
Recerca, Història, Tradicions, Tradicions i folklore, Portada

D'on ve realment el terme «PESSETERUS»?

Quan avui algú fa servir la paraula «pesseteru», normalment ho fa per...
Opinió, Què passa, Articles, Notícies, Portada

JA VA, la primera radionovel·la de Vilaplana

Després de dos mesos d’assajos, de molta feina al darrere, de moltes rialles i...
Literatura, Ressenyes literèries, Portada

FRAGMENTOS DE LOS DIAS GRISES de Sigfrido González Pardo

. Des de Lo Pedrís, ens alegra saber que Sigfrido González Pardo (1966,...
La nostra gent, Records, Portada

Lo Pedrís pel Món

Foto 1: El Josep M. i la Txell al Parc Nacional Nyerere, Tanzània Foto 2: El...
La nostra gent, Què passa, Literatura, Homenatges, Activitats, Poemes, Portada

PRESENTACIÓ DEL LLIBRE OBRA ORBA d’Albert Aragonés

Dissabte 20 de juny es va presentar el llibre Obra Orba, d’Albert Aragonés, a la...
La nostra gent, Recerca, Records, Casos i coses, Portada

ANECDOTARI DE VILAPLANA 2.0 EDUARD

Vilaplana sempre ha estat un poble que ha seguit amb àvida vehemència el...
Què passa, Activitats, Portada

TORNEM AL SAFAREIG

Enguany i dins dels actes de Sant Isidre vam programar l'espectacle de carrer Tornem al...
Entitats, Portada, Ajuntament

La presidenta de la Diputació de Tarragona visita Vilaplana per conèixer els projectes impulsats amb el suport de la institució

La presidenta de la Diputació de Tarragona, la Il·lma. Sra. Noemí...
Entitats, Portada, Ajuntament

L'Ajuntament de Vilaplana tanca l'exercici 2025 amb una bona situació econòmica que permetrà ampliar el pressupost de 2026 amb noves inversions al municipi

L'Ajuntament de Vilaplana ha aprovat la liquidació del pressupost corresponent a...
Què passa, Entitats, Activitats, Portada, Ajuntament

El circ vola alt a Vilaplana

Hi ha projectes que sembla que, abans d’arrencar, vulguin posar-nos a prova. I...
Què passa, Entitats, Activitats, Portada, Ajuntament

La Fira de Sant Isidre

La sisena edició de la Fira de Sant Isidre va ser el diumenge, 14 de juny, coincidint amb...
La nostra gent, Records, Portada

Fent vida pel poble

Foto 1 La Carmeta Abelló, la Paquita Tost, la Maria Mestre, la Maria...
Què passa, Entitats, Activitats, Portada, Ajuntament

Esmorzar de Sant Isidre

El dia 15 de maig, que enguany va caure en divendres, a la sala polivalent de la Riba, vam fer...
La nostra gent, Què passa, Entrevistes, Notícies, Portada

Oblidar Gaudí (de 100 a zero)

El passat 13 de juny el Salvador Juanpere va inaugurar una exposició a la galeria...
Recerca, Natura, Portada

Què cal fer quan trobem un animal desvalgut

Molt sovint, passejant pels carrers o pels camps i boscos, sobretot a la primavera i a...
Recerca, De cinema, Portada

Escenaris de pel·lícula

Estiu. Qui més qui menys segurament ja fa setmanes que pensa en el pròxim...
Recerca, Natura, Portada

Torrent del Tornall i Castell de Milany

Diguem que anar fins al punt de sortida ja és una bona excursió. Caldrà...
Literatura, Assaig, Portada

La mort secreta de les paraules

En aquest número continuem amb els tèxtils. Parlarem dels noms antics del pitet,...
La nostra gent, Entrevistes, Portada

Entrevistem a Adela Blasi, dibuixant i pintora

Ens trobem novament a Vinyols i els Arcs, al davant de la galeria ArtAMILL, on fa uns dies...
Opinió, Editorial, Butlletins, Portada

Lo Pedrís 104 (juliol 2026)

Ja ha arribat l'estiu i la calor i també teniu a les mans un nou exemplar de Lo...
Passatemps

Passatemps 103: Més paraules noves

El passat novembre  l’Institut d’Estudis Catalans va introduir una...
Recerca, Natura

Els moixons del terme: Puput

PUPUT Puput (Upupa epops)
Recerca, Cuina

EN ÈPOCA DE CALÇOTS...

PASTÍS–FLAM DE CALÇOTS AMB CARAMEL DE ROMESCO Recepta original del Xef...